Monitoring cen konkurencji jako sposób na wykorzystanie szans sprzedażowych

Jedną z ważniejszych aspektów, które mogą zdecydować o udanej decyzji zakupowej w e-commerce jest polityka cen. Prawidłowo ustalona, może przyczynić się do udanej transakcji. Co może dziwić, nie zawsze cena ta musi być najniższa. Ostatnie badania pokazują, że dobrze jest jeśli sklep znajdzie się w pierwszej trójce.

Monitoring cen konkurencji jako sposób na wykorzystanie szans sprzedażowych – lepiej analizować samemu czy przez narzędzia?

Obserwacja konkurencji jest niezwykle ważna, dotyczy to także cen. Nowe szanse sprzedażowe związane z polityką cenową pojawiają się codziennie, dlatego właśnie warto obserwować co dzieje się u konkurencji. Szybka reakcja może przyczynić się do sukcesu. Jeżeli nie mamy czasu, by samemu robić to na bieżąco, możemy użyć odpowiednich narzędzi. Odpowiednio zautomatyzowane dostarczają dynamicznych rozwiązań. Jeżeli robimy to sami, możemy popełnić błędy. Takie sytuacje zwłaszcza zdarzają się w sklepach sprzedających elektronikę. Czasem różnice parametrów są niewielkie, a różnica cen ogromna.

Monitoring cen konkurencji jako sposób na wykorzystanie szans sprzedażowych – co robić?

Porównując działania konkurencji, śledząc ceny tych samych produktów, możemy maksymalizować sprzedaż, a co za tym idzie, zwiększać zyski. Przykładowo, porównanie cen można wykorzystać do optymalizacji marży. Oznacza to czasem zmniejszenie marży, by na dłużej zatrzymać klienta, a następnie reagowanie np. przez podniesienie ceny. Idealną sytuacją jest, gdy produkt jest deficytowy. Jeżeli jest wyłącznie dostępny w naszym sklepie, możemy dyktować cenę. Jednak jak ze wszystkim – trzeba mieć umiar.

Więcej informacji na https://dealavo.com/pl

Leave a comment

Your email address will not be published.


*