Masz sklep? Sprawdź, co musisz wiedzieć o swojej konkurencji

Wśród przedsiębiorców prowadzących sklepy i hurtownie panuje błędne przekonanie, że jedynym polem, na którym mogą walczyć o klienta, jest tylko i wyłącznie cena. Być może kilkadziesiąt lat temu faktycznie tak było. Dzisiaj w dobie sklepów internetowych jest o wiele więcej czynników, które mogą nas wyróżniać na tle konkurencji.

Monitorowanie konkurentów

Ciągłe sprawdzanie ofert konkurencyjnych sklepów warto oddać w ręce specjalistów, którzy zrobią to lepiej i przede wszystkim szybciej. Rolą przedsiębiorcy powinno być natomiast dokładne przeanalizowanie wyników, a także zadania sobie podstawowych pytań. Przede wszystkim o tym, co wyróżnia mój sklep na tle innych? Dlaczego klienci powinni korzystać z mojej oferty? Czy ta oferta jest ciekawa? Czy jest konkurencyjna? Co mogę zaoferować nowym klientom? Dopiero odpowiedzi na te pytania wyznaczą kolejne kroki, które należy podjąć, aby wyprzedzić konkurencję i osiągnąć biznesowy sukces. Nie będzie to jednak możliwe, jeśli odpowiednio wcześniej nie rozpoczniemy monitorowania działań konkurentów oraz nie poddamy ich analizie https://dealavo.com/pl/ .

Analiza ich działań

Na etapie analizy konkurencji należy przede wszystkim sprawdzić, jak wypadamy w porównaniu z innymi sklepami. Czy mamy intuicyjny panel zamówień, sprawną obsługę, atrakcyjną ofertę transportową, dopracowany system zwrotów i reklamacji. Te wszystkie dane należy również pozyskać od konkurencji, chociażby przez analizę stron internetowych sklepów.

Monitoring a SEO

W branży internetowej prócz klasycznej analizy działań konkurencji ważna jest też analiza podejmowanych przez nich środków marketingowych. Sprawdza się więc nie tylko ofertę, ceny czy jakość obsługi, ale również działania promocyjne i marketingowe, jakie podejmuje konkurent. Zazwyczaj są to działania klasyczne, oparte na SEO&SEM, e-marketingu, ale również mailingi czy reklamy na portalach społecznościowych i branżowych stronach www. Analiza takich kroków pozwala ocenić z dużą dokładnością, w jaki target odbiorców celuje konkurent oraz… pomaga uprzedzić jego kolejne działania.

Leave a comment

Your email address will not be published.


*