E commerce raport – co to jest?

Na rynku e-commerce, czyli na rynku sprzedaży internetowej panuje duża konkurencja. Łatwa dostępność wszystkich produktów sprawia, że sprzedawcy internetowy muszę się postarać bardziej, niż sprzedawcy stacjonarni. E commerce raport pokazuje, jak wyglądają kwestie cen konkurencji oraz co możemy zrobić, by pozyskać tych klientów, którzy teraz Kupują w firmach konkurencyjnych. Przede wszystkim trzeba wiedzieć jaka jest różnica między sprzedażą stacjonarną a internetową.

A różnica polega przede wszystkim na tym, że jeżeli chcesz kupić jakiś produkt, który masz blisko pod nosem w sklepie za rogiem, ale ten produkt jest tam droższy od produktów, który sprzedawany jest w sklepie 20 km stąd, to zazwyczaj nie będziesz jechał tym 20 km, tylko kupisz to na miejscu. Dlatego też właśnie z uwagi na mniejszą dostępność w sklepach stacjonarnych, ludzie są zdecydowani na to, by na konkretne produkty wydać więcej pieniędzy. Gdy kupują w internecie i lokalizacja sklepu nie gra roli, szukają najniższych cen. E commerce raport pokazuje, że w internecie chcemy przede wszystkim oszczędzać, a jeżeli mamy do wyboru 50 sklepów z takim samym produktem, to zawsze wybierzemy ten sklep, w którym produkt jest najtańszy i wysyła na najlepszych zasadach. Przy zakupach w stacjonarnych nie mielibyśmy tego problemu. Kiedy prowadzimy sklep online, musimy niestety schodzić z cen tak nisko, by było to korzystniejsze niż u konkurencji, ale nie poniżej progu opłacalności naszego sklepu, bo wtedy to nie jest już opłacalne.