Czy warto monitorować sklepy internetowe konkurencji?

Dziś wiele osób zakłada sklepy internetowe. Kiedyś była to rzadkość, dziś natomiast jest to coś bardzo popularnego. Dlatego też niekiedy niektórym nie jest łatwo utrzymać się na rynku, szczególnie jeśli zajmują się sprzedażą dość popularnych produktów. W internecie znajdziemy chociażby mnóstwo sklepów z butami, ciuchami czy też kosmetykami. W takiej sytuacji należy bardzo zważać na konkurencję, by móc potencjalnemu klientowi zaproponować coś lepszego od niej.

Skrupulatne monitorowanie cen

Jeśli chcemy oferować lepsze ceny niż nasza konkurencja, najpierw musimy przede wszystkim bardzo dobrze je poznać. Warto skupić się na tym, by co jakiś czas zaglądać na stronę konkurencji. Nie ma w tym nic trudnego, czy też skomplikowanego. Mamy dostęp do internetu, dlatego jesteśmy w stanie zrobić to w kilka chwil. Dobrze jest takie monitorowanie cen skrupulatnie zapisywać. Sprawdzać ile każdy produkt kosztuje, jak zmieniają się ceny, czy konkurencja robi chociażby jakieś promocje. To wszystko wpływa na to, jak my sami musimy poprowadzić swój własny sklep. By może oferując nieco lepsze ceny lub po prostu bardziej atrakcyjne promocje.

Marketing w sieci – korzystanie z pomysłów konkurencji

Warto także monitorować całe działanie sklepów konkurencji a nie tylko i wyłącznie ceny, jakie oni oferują. Przede wszystkim należy skupić się na marketingu, jaki wdraża nasza konkurencja. Być może okaże się, że stosują oni bardzo fajne triki, które działają skutecznie na klientów. Nie ma nic złego w tym, by podpatrzeć nieco poszczególne pomysły. Nie trzeba ich kopiować i powielać. Można jednak wyciągnąć z nich wszystko to, co naszym zdaniem jest najatrakcyjniejsze. Taki marketing może opierać się chociażby na bardzo skutecznych reklamach w mediach społecznościowych. Poza tym niekiedy sklepy dodają upominki do każdej zakupionej rzeczy. Tym upominkiem może być słodka krówka czy też długopis z logo firmy. To czasem bardzo małe rzeczy, zazwyczaj jednak praktyczne i przydatne. Z punktu widzenia każdy, nawet najmniejszy podarunek, jest atrakcyjny i miły.

Jak wyprzedzić konkurencję?

Ściśle monitorując działania konkurencji, można być w gruncie rzeczy zawsze krok przed nią. Dobrze jest zdecydować się na to, by pilnować działań innych sklepów każdego dnia. Patrzeć jakie planują promocje, jak zmieniają się ich ceny itp. Wówczas można urządzić chociażby swoją własną promocję, godzinę przed promocją konkurencyjnego sklepu. Jeśli potencjalni klienci kupią coś u nas, zapewne nie kupią znów u konkurencji. Zatem wyprzedzimy nieco inne sklepy, będąc o krok przed nimi. Oczywiście sam baczny monitoring konkurencji nie wystarczy. Należy również podejmować swoje własne działania, które będą generowały coraz to wyższe dochody. Oczywiście w takiej sytuacji nie należy rezygnować z monitorowania działań innych. Tak naprawdę nadal powinny nas one bardzo interesować, ponieważ dzięki nim jesteśmy w stanie zrobić jeszcze więcej, jeszcze lepiej. Dlatego warto obserwować konkurencję nie tylko na płaszczyźnie ich sklepu, ale również na płaszczyźnie chociażby mediów społecznościowych.

Leave a comment

Your email address will not be published.


*